De Unie, in jouw belang
info@unie.nl

ING schrapt 2300 banen in Nederland

Vanochtend heeft ING aangekondigd dat er in totaal 7.000 banen verdwijnen. Het merendeel in Nederland en België. In een eerste reactie geeft Unie-voorzitter Reinier Castelein aan: “Ook ING ontkomt kennelijk niet aan een nieuwe reorganisatie als gevolg van de digitalisering van de samenleving. De uitstoot van administratieve arbeidsplaatsen neemt steeds grotere vormen aan.”

Over de grootse aankondiging van ING vandaag is voorzitter Castelein niet enthousiast. “Kostenreductie is King! En aandeelhouders gaan voor. De ING-directie trommelt wereldwijd vermogensbeheerders en beursanalisten feestelijk op om op Schiphol haar visie over het veranderde speelveld uit eerste hand te vertellen. Vliegtuig uit en vliegtuig in, niks komen de internationale gasten te kort. Ik had op dit punt meer empathie van de ING-top verwacht voor de vele reeds aangekondigde en nieuwe ontslagen. Wat mij betreft is de “investors’s day” van ING een bizar feest voor aandeelhouders en vermogensbeheerders, terwijl het “Black Monday” is voor de medewerkers die worden getroffen door deze reorganisatie. Een wel heel koude douche voor de direct betrokken mensen.”

Lees hier meer in de diverse media: