De Unie, in jouw belang
info@unie.nl

NN Group / Delta Lloyd – Jaaroverzicht 2019

Aan het eind van het jaar blikken we graag terug op de grote thema’s van 2019 bij NN. Ook wil ik alvast enkele onderwerpen voor 2020 agenderen.

Heb jij onderwerpen die in 2020 aandacht verdienen? Laat het mij, belangenbehartiger Inge de Vries, weten via e-mail inge.de.vries@unie.nl!

In januari stemden de Unie-leden in meerderheid tegen de nieuwe cao en het sociaal plan. De onderwerpen functie-plotting, pensioen en de beëindiging van VIC vielen niet in goede aarde. Dit is wat wij toen schreven.

Eind mei sloten we uiteindelijk toch een overeenkomst voor een nieuwe cao en sociaal plan. Mede door de inbreng van de Unie-leden hebben we de nodige verbeteringen kunnen afspreken. We haalden natuurlijk niet al onze wensen binnen. Hier nog eens die ledenbrief.

In juni nam NN delen van Vivat over. Na de recente overname van Delta Lloyd opnieuw een grote overname in de verzekeringswereld. Wat dit gaat betekenen voor de medewerkers is niet gelijk duidelijk, zoals we ook meldden in onze berichtgeving.

Het najaar staat in het teken van pensioenen. In november ontvangen we helaas de mededeling dat het pensioenfonds voor 2020 de pensioenopbouw moet korten. We schreven toen het volgende. In diezelfde tijd sluiten we een akkoord voor de harmonisatie van PFI pensioenafspraken.

In november organiseerden we opnieuw een Maand van de Vakbond. Collega’s konden een jaar lang lid worden van De Unie. We zijn blij dat velen van dat aanbod gebruik hebben gemaakt. In 2020 zullen we hier zeker opnieuw aandacht voor vragen.

Per 1 januari 2020 is de Wet Arbeidsmarkt in Balans van kracht. Van De Unie mag je verwachten dat wij de gevolgen voor werknemers in kaart hebben gebracht. Lees hier meer.

Voor onze leden organiseren we in 2020 diverse activiteiten die in het teken zullen staan van duurzame inzetbaarheid. Hoe blijf je relevant in je huidige baan? Wat heb je nodig voor een volgende stap in je loopbaan? De Unie organiseert in 2020 workshops over dit onderwerp. Voor onze leden is de workshop gratis. Je bent van harte uitgenodigd. In januari ontvang je meer informatie.