
De Rabobank heeft in 2024 een organisatiewijziging doorgevoerd. Hieraan is niet veel aandacht gegeven omdat er betrekkelijk weinig tot geen personele gevolgen waren. Nu wordt fase 2 van deze organisatiewijziging uitgewerkt. In sommige gevallen verloopt dit soepel. In andere bedrijfsonderdelen worden door de leden veel vragen gesteld.
Word gratis lid!
Reorganisatie optimalisatie financieel advies
De Unie organiseert voor de medewerkers die onder de adviesaanvraag Optimalisatie financieel advies vallen een online spreekuur.
Datum: donderdag 16 januari 2025
Tijd: 19.00 – 20.00 uur
Locatie: online
De leden hebben een uitnodiging ontvangen om deel te nemen. Dit inloopspreekuur is bedoeld voor de medewerkers die geraakt worden door de adviesaanvraag Optimalisatie financieel advies fase II. Als je nu gratis lid wordt, kun je ook nog meedoen!
We gaan graag met je in gesprek over onderwerpen zoals de inhoud van de adviesaanvraag, de mogelijkheden die het sociaal plan biedt, de plaatsingsbesluiten en andere vragen waar je mee zit.
In deze adviesaanvraag worden mogelijke personele gevolgen aangekondigd voor een groep medewerkers. Opvallend is het grote aantal vervallen functies: Senior Financieel Adviseur Wonen (Virtueel), Financieel adviseur Wonen, Financieel Adviseur Nieuwbouw, Senior Financieel Adviseur Nieuwbouw, Financieel Adviseur OIP-PB, Financieel Adviseur OIP-PB Nieuwbouw, Teamlead Wonen, Teamlead Nieuwbouw en Lead Nieuwbouw.
Terugkoppeling beoordeling passendheid en uiteindelijke plaatsing op passende functie
Heb jij te horen gekregen dat je (niet) passend bent voor één van de nieuwe functies (december 2024) maar vind je dat deze procedure niet zorgvuldig is verlopen. Ben je het niet eens met de uiteindelijke plaatsing (eind februari)? Je kunt je mening geven over de uitkomst van de beoordeling passendheid en/of de plaatsing op een passende functie. In overleg met de OR RWF heeft Rabobank de mogelijkheid beschikbaar gesteld om in gesprek te gaan met een onafhankelijke derde. Wil je in gesprek dan kun je dit op 2 momenten kenbaar maken via FM.NL.CHRO.Optimalisatie.FA . Doe dit wel tijdig. Raadpleeg ook de Q&A die voor deze beweging beschikbaar is voor jou als medewerker en waarin het proces wordt toegelicht.
Daarnaast is in het sociaal plan een klachtprocedure geregeld. Informatie hierover vind je in het sociaal plan hoofdstuk 10: Bezwaarcommissie. Onze leden met een Compleet- of Extra-lidmaatschap van De Unie kunnen een beroep doen op onze organisatie voor ondersteuning in deze procedure.
Onze leden met een Compleet- of Extra-lidmaatschap van De Unie kunnen een beroep doen op onze organisatie voor ondersteuning in deze procedure.
Medewerkers zonder een Compleet- of Extra-lidmaatschap kunnen contact opnemen met het Service Center van De Unie via sc@unie.nl of bel naar 0345-851 963. De collega’s van het Service Center helpen je graag verder.
Overige ontwikkelingen
De Unie heeft informatie ontvangen over verschillende andere reorganisaties. Ook reorganisaties met mogelijke personele gevolgen. Zo is bijvoorbeeld voor medewerkers in de functie Private banker A de vrijwillig vertrekregeling opengesteld. We krijgen ook veel vragen van leden over de verhoging van de targets die men moet realiseren.
Heb je vragen over een reorganisatie, of zou je graag met De Unie en met je collega’s van gedachten wisselen over de ontwikkelingen bij jouw bedrijfsonderdeel. Neem dan contact op met de belangenbehartiger Inge de Vries door een e-mail te sturen naar: inge.de.vries@unie.nl