
Op woensdag 15 maart 2023 zijn we door jouw werkgever geïnformeerd over de aangekondigde reorganisatie bij de afdelingen Supply Chain Management en Inkoop. Bij Supply Chain Management gaat het om 6,9 fte (8 posities) en bij Inkoop om 10,8 fte (12 posities) die komen te vervallen.
De reden?
Als reden geeft de werkgever hiervoor aan dat zij de bedrijfsvoering en prestatie van deze afdeling te willen verhogen. Ook moet dit leiden tot kostenreductie door sommige werkzaamheden niet meer te doen en/of naar het buitenland te brengen. Voor meer informatie lees hier.
Verlies kennis en talent!
We vinden jammer dat dit ten koste gaat van de werkgelegenheid in Nederland. Ook het naar buitenland brengen van werk zien we nog steeds als een slechte ontwikkeling. Daarmee raken we de waardevolle kennis en ervaring bij Signify kwijt. Uit vele ervaringen weten we dat dit ook gevolgen heeft voor de kwaliteit van de werkzaamheden.
De OR aan zet!
Volgens onze informatie liggen de adviesaanvragen over de aangekondigde reorganisaties nu bij de ondernemingsraad van het hoofdkantoor. We hopen dat de ondernemingsraad zich heel kritisch opstelt ten opzichte van dit voorgenomen besluit van de werkgever.
We staan voor je klaar!
Mocht jij of jouw collega’s hierdoor geraakt worden, dan kunnen jullie altijd bij ons terecht met jullie vragen. Onze juristen staan klaar om jullie van advies te voorzien. Helaas zijn we bang dat dit niet de laatste reorganisatie zal zijn bij Signify. Daarom is het altijd goed om lid te zijn bij De Unie om in dit soort situaties advies in te winnen en je te laten bijstaan. Dus, mocht jij nog geen Compleet lidmaatschap van De Unie hebben, dan is het zinvol om snel dat om te zetten in het volledige lidmaatschap. Aanmelden kan eenvoudig via https://www.unie.nl/word-lid
Mocht je naar aanleiding van dit bericht vragen hebben, dan kun je contact opnemen met de belangenbehartiger Suat Koetloe via suat.koetloe@unie.nl of bel 06-5252 2061.