Op maandag 3 november 2025 starten de onderhandelingen om te komen tot een nieuwe cao voor KPN. In dit bericht lees je meer over de planning van de onderhandelingen, wat je van De Unie kunt verwachten en hoe je zelf kunt bijdragen aan een goede, nieuwe cao.
WORD LID
Wie is de nieuwe belangenbehartiger?
De naam van onze nieuwe belangenbehartiger bij KPN is Steef Bilars, hij neemt als belangenbehartiger het stokje over van Harma Pethke, die zich rustig naar haar pensioen gaat begeven. Helemaal weg is Harma niet, zij ondersteunt waar nodig in het komende onderhandelingsproces. Onze aandacht ligt op communicatie en verbinding met de leden.
Wie bepaalt onze inzet?
Bij het bepalen van onze inzet is de mening van onze leden van groot belang. Zij kennen de organisatie, zij weten wat er mist en wat er beter kan. De komende weken zullen wij polls uitsturen over verschillende onderwerpen om de mening van onze leden op te halen. Wij gebruiken de uitslag van de polls bij het bepalen van onze inzet. Onze leden krijgen na iedere poll een bericht over de uitslag. Daarnaast kunnen zij natuurlijk altijd feedback geven via steef.bilars@unie.nl. Om wat handvatten te geven, denk aan arbeidsvoorwaardelijke thema’s zoals:
- Loon
- Mobiliteit
- Duurzame inzetbaarheid
- Werk en privé balans
- Verlof
Poll Loon & Koopkracht
Deze week staat de poll in het teken van Loon & Koopkracht. Deze poll kan tot en met maandag 27 oktober 2025 worden ingevuld. Leden hebben de uitnodiging om deel te nemen ontvangen.
Planning
Op dinsdag 28 oktober 2025 is er een eerste verkennende sessie tussen KPN en vakorganisaties. Onze leden ontvangen tegen die tijd een uitnodiging voor een ledenvergadering, zodat we onze inzet met hen kan bespreken. De cao-onderhandelingen staan gepland op:
- Maandag 3 november
- Donderdag 6 november
- Woensdag 12 november
- Dinsdag 18 november
- Woensdag 26 november
- Maandag 1 december
Na ieder overleg ontvangen onze leden een verslag van de onderhandeldag.
WORD LID
Waarom lid worden?
Als je nu lid wordt van De Unie, heb je invloed op je eigen arbeidsvoorwaarden. Dat laat je toch niet alleen over aan je collega’s? Daarnaast ben je als lid verzekerd van de beste ondersteuning, juridisch en anderzijds, als het een keer tegen zit op het werk. En natuurlijk kun je als lid altijd gebruik maken van ons service center, voor al je vragen over werk en inkomen.
Contact?
Zijn er vragen of opmerkingen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met onze belangenbehartiger Steef Bilars via email steef.bilars@unie.nl of bel naar 06-5252 2019.
