
Op 11 maart 2020 hebben de leden een uitnodiging gekregen voor ledenvergaderingen van De Unie op 23 en 26 maart. De Unie wilde graag met de leden in gesprek omdat Aegon reorganisaties heeft aangekondigd. Inmiddels is duidelijk dat deze ledenvergaderingen niet mogelijk zijn. Daarom gelasten wij ze af. Zijn er vragen of opmerkingen over de aangekondigde reorganisaties, neem dan telefonisch contact op met de belangenbehartiger Inge de Vries.
Coronacrisis
Uit gezondheidsoverwegingen moeten bedrijven zich inspannen om zoveel mogelijk mensen thuis te laten werken. Zo ook Aegon. Dit vergt veel van de organisatie, maar het is belangrijk dat het bedrijf kan blijven functioneren in deze moeilijke tijd. Daarom vraagt Aegon haar werknemers om flexibel te zijn qua werktijden. Hierover is overleg geweest met de vakorganisaties en centrale ondernemingsraad. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden hebben we afgesproken dat Aegon tijdelijk meer ruimte krijgt om de werktijden aan te passen, zodat de ICT-systemen niet overbelast raken. Na 6 april evalueren we de thuiswerkmaatregelen met Aegon.
Verder overleg
De vakorganisaties hebben Aegon verzocht om ons later deze week telefonisch te informeren over:
- de tijdslijn voor de aangekondigde reorganisaties
- de voortgang van de overgang van medewerkers naar IBM (Luna)
- de economische gevolgen van de coronacrisis voor Aegon
- de tijdslijn van het overleg over cao en sociaal plan
Mochten wij informatie ontvangen die belangrijk kan zijn voor jou? Dan laten we dat weten.
Contact
Zijn er vragen over de aangekondigde reorganisaties of over dit bericht? Of iets met ons delen? Neem gerust contact op de belangenbehartiger via e-mail inge.de.vries@unie.nl of bel 06-5252 2091.